אפיון בפיתוח אתר

בניית אתרים היא חלק מורכב , המתחיל מגילוי הצורך על ידי העסק עד לכדי קבלת המוצר המושלם אשר בסופו מתחיל בתקווה רבה התהליך השיווקי והעסקי ללבלב ולהביא לתוצאות הרצויות. בניית אתרים מתחילה כאמור מגילוי הצורך העסקי על מנת לתת מענה ולהביא למכירות ולתשואה כספית. כיצד מגלים את הצורך? וכיצד מחליטים איך ייראה האתר ומה יהיה תפקידו הייעודי, האם בניית אתר תדמיתי אשר ייתן מידע בסיסי אודות העסק או אתר מידע שתפקידו לספק מידע רב ובכך למעשה לתת שירות ללקוח ולגולשים. או שהעסק צריך לפרסם את עצמו כחנות לכל דבר.

לרוב אנו מציינים את הסוגים הללו כאתרים , כיותר מחמישים אחוז מהאתרים כיום רוצים את הסוגים הללו ומסתפקים בכך, אך יש אחוז ניכר אשר לא נכלל ונופל בין הכיסאות בהגדרתו. אתרים אלו נקראים אתרים בהתאמה אישית, בניית אתרים בהתאמה אישית הם אתרים אשר אינם רק תדמיתיים, או אתרי מידע בלבד, או אתרי מסחר נטו, הם אתרים אשר מייצגים תחלואה מסוימת בין כל הסופים ולפעמים ישנם אתרים אשר האפיון שלהם איננו מזכיר ומתקרב כלל וכלל לסוגי האתרים הללו.

בניית האפיון לאתרים באופן כללי מתחילה מפנייה של העסק לחברת בניית האתרים לאחר גילוי הצורך, באם החברה רוצה למכור את המוצרים שלה רעיונית, מסתפקים בניית אתר תדמיתי אשר העיצוב נותן את הטון, במידה ורוצים למכור מוצרים באינטרנט, בניית אתר מסחרי מתוחזק באופן שוטף ומאובטח היא הפתרון לצורך זה, אתרי מידע מספקים את הצורך של אתר אשר נותן שרותי מידע עבור תשלום כספי. האתרים אשר מצריכים טיפול אישי בהתאמה אישית הם האתרים היותר מורכבים ויקרים ואנו כאן כחברת בניית אתרים לממש את הצורך הזה.

הבנת הצורך של העסק היא התחלת כתיבת האפיון לאתר, האפיון מתבסס על מיתוג העסק את מול המתחרים באותו ענף, והן מיצוב העסק ביחס לעסקים האחרים אשר מתחרים על אותו ענף, האפיון נבנה ביחד עם הגורמים אשר מייצגים את העסק במובן כללי ביותר ולאחר מכן נכנסים בעובי הקורה ולרבדים הרבה יותר עמוקים באשר לבניית האתר מבחינה עיצובית וכמובן שמבחינה תכנותית ופונקציונאלית. בהמשך שלב יותר מתקדם של האפיון לוקחים בחשבון את מדד ידידותיות המשתמש וממש המשתמש אשר מייצגים את חווית המשתמש באתר עצמו, ובמילים פשוטות אנו מתארים כיצד לוחצים על כפתור על מנת לקבל תוצאה מסוימת.

לאחר בניית האפיון הלקוח ורק הלקוח מחליט החלטות רבות גורל אודות האתר שלו אשר מקבל ייעוץ שיווקי ועסקי על ידינו, באשר לאפיון עיצובי, והתכנותי. ההחלטות בדרך כלל משאירות חותם על המשך הפיתוח בעתיד הקרוב והרחוק, ואנו מסבירים את המשמעויות של כל החלטה בנקודות הקריטיות. ולכן ניתן להגיד כי תהליך קבלת ההחלטות מרכיב את האפיון המוגמר אשר ממנו יוצקים אתר מכל הבחינות.

לסיכום, תהליך קבלת ההחלטות לגבי הקמת אתר מושפע באופן ישיר מהאפיון עצמו אשר נקבע על ידי הלקוח בעזרת ייעוץ מומחים ואנשי מקצוע רלוונטיים לנושא שיווק ובניית אתרים, גרפיקאים ותוכניתנים.