אפיון והתחלה של אתר

על מנת לגשת לחברת בניית אתרים לקבלת הצעת מחיר, לא מספיק כיום להגיד שברצוננו לבנות לעסק אתר, יש להכין אפיון מקדים אשר כולל את מה שברצוננו שהאתר יכיל. כגון מודולים (גלריות,כתבות,לינקים,אירועים), למי ברצוננו לפנות ולאיזה פלח שוק ןהאם לבצע גם קידום אתרים ראשוני.

בקבלת האפיון הראשוני הזה , חברת בניית אתרים כדוגמת סייטנט בעמ, יוצרת ובונה אפיון יותר מסודר על פי פורמט קבוע אשר מוצג ללקוח. ובתוכו כלולים כל המודולים והאלמנטים הללו. על הלקוח לעמוד על כך שכל המודולים יהיו רשומים כולל התיאור הכללי שלהם ומה ניתן לשלוט דרך מערכת הניהול (אם קיימת).

מנקודה זו ואילך ניתן לעשות שיפורים באפיון אשר יהיה מקובל על 2 הצדדים, יש לציין כי שלב האפיון הוא השלב הכי חשוב בתהליך בניית האתרים מאחר וכאן למעשה נכנס התכנון והנגיעה היחידה מהלקוח עצמו בפרויקט. לאחר שקבענו וסיכמנו על אפיון אתר אנו נכנסים לשלב עיצוב האתר, אשר בדך כלל הלקוח עובד ישירות מול המעצב/ת ולאחר מספר סקיצות הלקוח קובע את העיצוב הרצוי עליו ומציג אותו בפני אחראי הפיתוח.

אחראי הפיתוח של חברת בניית האתרים לוקח את האפיון והעיצוב ומרכיב בעזרת נתונים אלו את האתר המבוקש. הזמן הדרוש לתהליך זה הוא גמיש ותלוי בעיקר בחברת בניית האתרים, ישנן אתרים שניתן לסיים תוך מספר שעות וישנם אתרים שלוקח חודשים ואף שנה לפתח. הכול תלוי כמובן באפיון ובסיבוכיות.

מספר נקודות חשובות:
1. יש לציין שלקניית דומיין אין קשר ישיר לאתר, ניתן לקנות דומיין חדש אפילו לאחר סיום בניית האתר, מאחר ולקוד אין קשר ישיר לשם של הדומיין.
2. באפיון האתר יש לעמוד על הסעיף שמתאר את האחריות של חברת בניית האתרים לאחר סיום הבנייה. אנו רוצים כלקוחות שנוכל לקבל תמיכה גם לאחר סיום הקשר עם החברה שבנתה לנו אתרים ובעיקר טיפול בבאגים שימצאו גם לאחר סיום הבנייה.
3. חלק מחברות בניית האתרים עדיין רושמות מחירים בערך נקוב דולרי, משמע אנחנו נתונים לחסדי התנודות בשערי מטח ואיננו יודעים את המחיר האמיתי, כמו כן חלק מהחברות בסקטור העסקי קובעות את שער הדולר על פי מדד הנקבע במשרד עצמו. לכן עלינו לעמוד על כך שהמחיר יהיה נקוב בשקלים בלבד.


לסיכום, בטרם פנייה לחברת בניית אתרים, עלינו לבצע סקר שווקים מול מספר חברות בניית אתרים המבוסס על אפיון ראשוני אשר אנחנו כלקוחות נרכיב בעצמנו.