בניית אתרים וקידום באינטרנט

המונח מתייחס לענף המתעסק עם קידום אתרים באינטרנט, קידום אתרים אינטרנט במנועי חיפוש, וליתר דיוק קידום אתרים במנועי חיפוש בחיפוש אורגני, אורגני מן הסתן הכוונה היא לחיפוש הטבעי, איפה שלא ניתן להשתמש בממון וכסף על מנת להגיע לדפים הראשיים אלה הפרמטר היחידי הוא הרלוונטיות של האתר מול מילת החיפוש הרצויה.

חברת סייטנט נתקלה לא אחת בפרויקטים התלויים באופן ישיר בקידום האתר, חלק מן הבנייה היא התייחסות למבנה האתר והדפים באתר והתוכן עצמו, בניית תגיות וכוליי. אנו נמנה חלק מהצעדים על מנת להגיע עם האתר שלנו לראש התוצאות בדף הראשון, אך יש להבין כי זה הקידום אינו נגמר לעולם, גם כאשר מגיעים למיקום הרצוי, יש להמשיך ולקדם ולשפר ולמלא את האתר בתכנים.

1. בנייה נכונה של האתר – אנו לא ניכנס בעובי הקורה אך בניית אתר באופן נכון על פי תקן הדפדפנים, הינה חיונית והכרחית, אתר הבנוי באופן נכון יהיה ניתן לקריאה על ידי מנועי חיפוש באופן מהיר יותר. הדבר בא לידי ביטוי בתגיות ה HTML שנקראות על ידי הדפדפנים.
2. תגיות META – תגיות אלו מגדירות את הדף ואת האתר מבחינת קידוד , מיקום גיאוגרפי, מידע נוסף אודות בעלי האתר וכן כותרת האתר, תיאור האתר ומילות חיפוש. יש להקדיש הרבה מחשבה בקביעת המידע בתגיות אלו שכן זה מה שמנועי החיפוש יראו כדבר ראשון, לכן עלינו לבצע תחילה מחקר שוק אינטרנטי שהוא מחקר מילות מפתח , מול מי אנו מתחרים במילות אלו ומה נדרש על מנת להגיע למיקומים הרצויים.
3. תוכן רלוונטי באתר – רלוונטיות באתר מבחינת מילת המפתח היא חשובה, בבניית אתרים אנו צריכים לשים דגש כי מילת המפתח תוקפץ "למעלה" אך הטיפ הכי טוב שאנו יכולים לתת הוא שצריך להיות טבעי, חייבים להכניס מלל טבעי אמיתי ככל שניתן, לחשוב שאנו רוצים להגיע ללקוחות שלנו על ידי תוכן אמיתי ולא על ידי בלל מילים ותכנים שלא יהיה ניתן לעשות איתם כלום.
4. מומלץ לשנות את התוכן מדי פעם – אנו ממליצים לשנות את התוכן מדי פעם, ושוב.. יש לעשות זאת באופן טבעי ולא מאולץ על מנת להראות לגולשים את התכנים הטבעיים של האתר.
5. קישורים פנימיים – יש להשתמש בקישורים פנימיים באתר על מנת להגיע לדפים שהמשתמשים אמורים לראות, ושוב יש לזכור, מה שהמשתמשים רואים גוגל רואה, מה שהמשתמשים לא רואים גוגל ומנועי החיפוש לא יראו, ויש לזכור כי באתרים בהם משתמשים רשומים נכנסים לדפים בעלי הרשאות – מנועי חיפוש לבטח לא יראו מכיוון שהם מנועי חיפוש אשר עוקבים אחרי קישורים ותו לו.
6. קישורים חיצוניים – ניתן לרשום על הלוגיקה והדינאמיות של קישורים חיצוניים יותר ממאמר אחד, ולמעשה אפילו ספר עבה לא יספיק, אך אנו נסכם עוד לפני שהתחלנו לספר, קישורים חיצוניים הם כיום אחד המשתנים הכי חשובים שגוגל מגדיר אתר כאתר עם דירוג גבוה, דירוג גבוה משמעותו מיקום יותר גבוה , דהיינו ככל שהאתר יותר נחשב כך הדירות יותר גבוה, ככל שיש יותר קישורים מאתרים עם דירוג גבוה, כך האתר יקודם יותר טוב ולמעשה יגרום לדפים באתר דירוג גבוה. קישורים חיצוניים מאתרים מאותו נושא יותר חזקים מאתרים עם נושאים זרים, קישור מאתר לאתר מאותו שרת הוא פחות נחשב מקישור שהוא משרת אחר. ישנם עוד מספר רב של תתי משתנים אשר קובעים דירוג על ידי קישורים. אנו נרשום מאמר נפרד על זה בהמשך.

לסיכום, יש משתנים רבים אשר יוצרים אתר עם דירוג גבוה ומקודם, יש להתייחס אל כולם ומעבר לכל לתת לאתר את התוכן האמיתי לגולשים אמיתיים , ככל שניתן לעובדה זו עדיפות כך האתר יקודם באופן טבעי ויישאר במיקום זה לאורך זמן רב יותר.