בניית אתרים לארגונים

התפלגות החברות הגדולות אל מול החברות הקטנות בבניית אתרים היא מן הסתם נעה לטובת רוב החברות הקטנות שכן רוב החברות הן קטנות ובינוניות, מה עושים כאשר יש חברה גדולה הצריכה לצד האתר שלה שהוא אתר תדמיתי נטו, ואתר שיווקי מסחרי. עוד מערכת נפרדת אך תומכת בסיסי נתונים, שלמעשה מבססת את מערך הנתונים שלה והאופרציה. למעשה זהו בניית מערכת ניהול המתבססת על האתר השיווקי או התדמיתי. אז איך יוצרים דבר כזה?

על מנת לפתח 2 מערכות שידברו יש דבר ראשון לאפיין את המערכת הייעודית של החברה, שזה באופן מעשי בניית מערך הנתונים ומסדי הנתונים שעליו כל המערכת והאתר וכל מערכת עתידית של החברה יתבססו עליה. דבר שככזה כולל אפיון מדוקדק של פעילות החברה, באופן רוחבי התלוי גם בהרשאות ורמות צפייה ועדכונים שונים בהיררכיה של החברה.

דבר שכזה מצריך מאפייני מערכת מאוד מנוסים שכן כל טעות קטנה גוררת בעיה נגררת לאורך שנים , יש מקרים שבהם אף קשה ולא ניתן לתקן טעויות אלו. המערכת הינה מאופיינת כמובן בעזרת מנהלי החברה עצמה ועובדים העובדים בתפקידים מעשיים בחברה.

בשלב השני לאחר בניית מערכת הניהול מגיע שלב בניית האתר שהיא למעשה החלק היותר שיווקי תדמיתי, ולפעמים גם מסחרי לצורך מכירות. למעשה זה החלק היותר גראפי ופחות תכנותי, המערכת כבר מאופיינת בשלב הזה המערכת כבר יכולה להתבסס על לוקיגה מסויימת אשר נקבעה בשלב הקודם.

גם בשלב זה אנו צריכים אפיון מדוייק הנשאב מתוך השלב הראשון, גם כאן צריכים התערבות של בעלי החברה שכן זה הפנים של החברה והכרחי שהם יהיו מעורבים בבניית האתר.

בתום האפיון והבנייה למעשה יש לנו שתי מערכות נפרדות העובדות על אותו מסד נתונים,בשלב השלישי אנו יוצרים קשר אמיתי בין המערכות באופן כזה שהן לא יהיו מוגדרות כנפרדות, שכן שינוי במערכת הראשונה יגרור שינוי במערכת השניה. ניתן לפנות למאמרים הקודמים שלנו הכוללים הסברים על XML וכן מסדי נתונים שכן זה מה שצריך , קוראים לכך ווב סרוויס.

בשלב השלישי בונים מערכת אחת המאכלסת בתוכה פונקציות ושתי המערכות הללו מתבססות על הפונקציות הללו ולאט לאט עוברים לתכנות בעזרת וובסרוויס אשר הוא ינהל את ההצגה.

השלב הרביעי באופן טבעי הוא שלב הבדיקות אך זה איננו שלב פשוט מכיוון שהבדיקה כוללת 3 מערכות שונות אשר צריכים לדבר אחת עם השניה. שלב זה הינו שלב ארוך מאוד באופן יחסי לשלב בדיקות באינטרנט.