דיוור באינטרנט

דיוור באינטרנט או כפי שאנו בנישה קוראים לזה ניוזלטר, הינו כלי חזק מאוד בשמירת הקשר עם הלקוחות שלנו, זהו למעשה הכלי הכי חזק כיום מצד אחד ומצד שני, הכלי הכי מסוכן, לפני כמה שנים נחקק החוק המונע ספאם בישראל, דבר שחייב חברות רבות בשוק הישראלי להיזהר ברשימת הנמענים, שכן כל שליחה לנמען אשר הצהיר שאינו רוצה שישלחו אליו, היא שליחת ספאם. דהיינו דואר זבל.

מבחינה שיווקית כפי שנאמר זהו כלי חזק, כיום ניתן ליצור לכל אתר מאגר לקוחות או מאגר ניוזלטר לדיוור, באם אנו רוצים להכריז על מבצע, או על מידע חדש שהאתר שלנו או העסק שלנו מציע, זהו הכלי הכי חזק ומהיר על מנת ליידע את הלקוחות שלנו.

במונחים של שיווק אנו נמצאים בסקאלה של שיווק אגרסיבי ביותר מאחר ואנו כמעט ומכריחים את הלקוח שנרשם אצלנו לקרוא את המידע ששלחנו לו, מצד שני אם המידע לא יהיה רלוונטי ללקוחות, אנו מסתכנים בכל שהלקוחות יבקשו להסיר עצמם מרשימת הדיוור של האתר. מבחינה חוקית אם התבצעה בקשה, אנו כבעלי אתר, חייבים ומחויבים לעשות כן. אחרת בשליחה הבאה אנו מסתכנים בתביעה.

כיום חוקי האנטי-ספאם יצרו רשימת חוקים אשר מחייבת את בעל האתר לבצע על מנת לא להיכנס לתביעה. ביניהם בעל האתר חייב לרשום את הכתובת הפיסית שלו בדיוור על מנת שהנמענים ידעו לאן לפנות מבחינה פיסית, שתהיה אפשרות להסרה על ידי קישור ברור הנראה לעין. וכמובן להסיר את הנמען במידה והוא ביקש מאיתנו לא לשלוח אליו שוב באופן מפורש.

הניוזלטר הוא למעשה שליחה של מידע התואם אחד לאחד את המידע שיש באתר עצמו. כיום ישנם הרבה מאוד מערכות דיוור מפותחות היכולות להית עצמאית, או לחילופין לשלוח מידע לנמענים אשר מתבסס על מסדי המידע של האתר עצמו.

בניית אתרים כשיווק אינה מספיקה ולכן יש להשתמש בשיווק וקידום, דיוור כשיווק יכול להיות אגרסיבי מדי ואנו מסתכנים באיבוד הלקוחות בשל כוחניות יתר על המידה. לכן יש להשתמש בכך בצורה חכמה והגיונית.

כיום ישנן חברות רבות המציעות שירותי ניוזלטר בתשלום על פי מספר שליחות ועל פי הגבלת זמן. כיום עם החוק למניעת ספאם יש להיזהר כפלים בשליחה לנמען ולהתייחס לאזהרות שלהם.