הקמת מערכות ניהול

בשלב הראשוני ב-בניית אתרים אנחנו נחשפים למערכת ניהול התוכן שחברת בניית האתרים מציעה לנו. חשוב מאוד שהמנהל יהיה חשוף בשלב ראשוני למערכת זו, וזאת על מנת לוודא אם המנהל מבין איך להשתמש במערכת ניהול.

מערכת ניהול אתרים היא הכלי היחידי שמנהל האתר יכול לשלוט על התכנים המוצגים באתר. לכן, הגמישות והפשטות של האתר יקבעו על ידי מערכת ניהול זו. למשל, יש למערכות ניהול מתקדמות אפשרויות שליטה בתגי ה META – תגיות שבעזרתן ניתן לקדם את האתר באופן ישיר , הגמישות אמנם גבוהה, אך הפשטות נפגעת באופן מהותי, שעל כן לכל דף ודף בנוסף לכל שאר התכנים הרגילים, יש להוסיף ולדאוג לתגי ה META.

מצג שני יש מערכות ניהול שקובעות באופן אוטומטי את המידע בתגיות אלו ועל כן, חוסכות הרבה זמן מצד המנהל בניהול התוכן.- זמן שלפעמים יקר ועלול להיות קריטי בבניית התוכן של האתר ובבניית האתר באופן כללי.

דוגמא נוספת היא ניהול תוכן שגובל בניהול הפן הגראפי של האתר, האתר מוגדר מטבלאות, צבעים, תמונות ורקעים שונים. לאחר שמחברים את כל האלמנטים הללו, אנחנו מקבלים את השלם שזה האתר. יש מעט מערכות ניהול היכולות לשלוט על הפן העיצובי באתר. למשל איזה צבעים יופיעו בתפריט, בין אם יופיעו תפריטים באתר, או אם ניתן לשלוט על האורך או רוחב, לשנות תמונות וכדומה.

נושאים נוספים אשר חשוב לשקול בבניית אתר עם מערכות ניהול:
1. אם יש תמיכה לכל דף ודף באתר.
2. איזה מודולים ניתן לשים באתר (אירועים, לינקים, דפי תוכן,עיצוב, שליטה על תפריטים ועוד... )
3. האם יש הגבלה של תכנים שיוצגו באתר? (מספר דפים מקסימאלי, נפח מקסימאלי)
4. האם יש תמיכה לשפות נוספות לאתר (עברית,אנגלית).


שיקול נוסף וחשוב הוא נושא עורך התוכן אשר נקבע בבניית האתר, לכל דף תוכן ניתן להוסיף אלמנטים דמויי וורד, כגון, טבלאות, תמונות, סרטים, אובייקט פלאש ועוד. יש לוודא כי העורך תוכן תומך בעברית באופן חלק, שזהו למעשה רוב רובו של האתר.

לסיום, יש לא מעט סוגים של מערכות תוכן, חלקן מתקדמות וחלקן פחות, אך יש לבחור על פי אופי האתר ובעיקר תדירות השימוש והעדכונים שייעשו באתר. כל זאת יש לוודא לפני בניית האתר.