פרסום ויראלי

טכניקה של פרסום ויראלי היא למעשה שימוש של פרסום ושיווק רשתי אשר במידה מסוימת עושה לנו את העבודה במקומנו, מאחר ואנו שולחים פרסום לאדם בודד, יוצאים מהנחה שאותו אדם ישלח את אותה הפרסומת לחברים שלו, כך שכל שליחה תכפיל את מספר הצופים בפרסומת פי כמה וכמה ותוך מספר ימים נוכל להגיע לאלפים.

אז כן במידה מסיימת הפרסום הויראלי אכן מידבק אך לא מסוכן ובטח ובטח איננו מזיק , אלא רק מועיל, שכן אנו נקבל את הפרסום הזה אך ורק אם החברים שלנו אהבו אותו גם וחשבו שאנו נרצה לראות בנוסף.

על מנת שאנשים יאהבו את השיווק הויראלי עליו להיות ידידותי למשתמש ולצופה לכן לרוב השיווק הזה הוא בנוי מסרטוני וידיאו קצרים, תמונות או קטעי פלאש קצרים.

בעבר השיווק הויראלי עבד כניוזלטר שהוא משלוחי דואר מאסיביים למשתמשים אשר בבעלותם כתובות אימייל, לאחרונה הוגשו ברוב המדינות חוקים אשר מגדירים משלוח כזה כספאם – דואר זבל שאינו חוקי.

השיווק הויראלי עובד בצורה הכי אפקטיבית היום באתרי הרשתות החברתיות כמובן, מאחר ושם כבר יש מצע מוכן לשיווק נסוג זה, המצע שהוא המשתמשים שרק מחכים לפרסום. כל שנותר הוא רק ליצור פרסום אמיתי נכון וקליט על מנת שהם יאהבו אותו. אתרים כגון פייסבוק, וטוייטר הינם האתרים בדרגה הכי גבוהה כיום לשיווק ויראלי אפקטיבי.

היתרון הכי בולט בשיווק מסוג זה הוא העלות הנמוכה , על מנת לשלוח פרסום קליט וקצר למשתמשים ברשתות חברתיות אנו לא זקוקים כלל וכלל לעלות פרסום אלא רק לעלות יצירת המדיה והאתר אליו אנו נכוון, ולכן העלות מול התועלת תמיד תהיה גבוהה ביחס לסוגי שיווק אחרים באינטרנט בפרט ובמדיה בכלל.

עלינו לדעת אל מי לשלוח כמובן ולמצוא את המשתמשים שהתוכן יעניין אותם וידבר איתם, ובשה שיווקית על מנת למצוא את פלח השוק הנכון עלינו לעשות סקר שוק מקיף. זאת ניתן לבצע על ידי אפשרות לייק, לינקים לפייסבוק מכל מני מוצרים ודפים באתר של העסק.

מה החסרונות? צריך להכיר את המדיה היטב ולהישאר קרוב מאוד את רחשי הגולשים, בניית אתרים הינה מדיה מאוד דינאמית ותוך יום דברים עלולים להשתנות לטוב ולרע, תוך מספר שעות יהיה ניתן לדעת אם הפרסום והשיווק עבדו אך תוך יום יהיה ניתן לדעת אם הפרסום כשל, כך מספר חברות חשבו שהן עלו על דרך המלך בימים הראשונים וכשהן הפסיקו לעקוב אחרי הפרסום, ראו שהפרסום שלהם נהיה ישן ומיושן והמשתמשים העדיפו פרסום של חברה מתחרה, תוך מספר שעות זנחו את האתר של החברה, ובגלל חוסר התמצאות וידע ומעקב אחרי רחשי הציבור, הפרסום הויראלי המקרה זה כשל כישלון חרוץ.

לסיכום אנו מגלים כי באינטרנט הפוטנציאל של השיווק הויראלי הינו עצום ויש לנצל זאת על ידי כל חברה וחברה בישראל, אם זאת בהנחה שכל חברה ועסק פרטי בישראל יתחיל לשווק את עצמו באופן ויראלי, כל המשתמשים בישראל ובעולם יטבעו מרוב פרסום וקישורים, לכן אנו צופים כי גם במקרה זה השיווק הויראלי יתאזן לרמה שרק סרטונים ברמות גבוהות יקודמו ברשתות החברתיות והפחות טובות ייעלמו כלא היו.