פתרונות שיווק באינטרנט

בשונה ממאמרים קודמים אנו לא נתמקד בבניית אתרים באופן גורף אלא ניתן דגש על הימים והחודשים שלאחר סיום הבנייה וההרצה, האישור הסופי של בעל העסק או החברה ולמעשה נתמקד בשיווק עצמו, כמובן שבניית האתר היא אסטרטגיית שיווק בפני עצמה, אך עדיין הקמת האתר ופיתוחו אינן עדות לכך שהוא נגיד בפני כל הגולשים ומשתמשים ברשת האינטרנט.

מה בעל אתר צריך לעשות על מנת שיראו אותו מלבד הפרסום עצמו, ישנו ענף שלם הנקרא שיווק באינטרנט , וחברות כגון חברת סייטנט אכן נותנות ושמות את הדגש על השיווק באינטרנט, הן בבניית האתר והן בתקופה שלאחריה, עסקים רבים אינם מוצאים את עצמם ואת האתר שנבנה להם. מדהים ככל שיהיה, אתר זה רק נכס ואנו צריכים לגרום לגולשים דהיינו לקוחות, להיכנס לנכס ולקנות או לגשת למידע רצוי.

יש לחלק את השיווק באינטרנט לשני חלקים, כחלק מאסטרטגיית שיווק יש לבנות לוגו וסלוגן בתקופת בניית האתר, שאר הצבעים יהיו כנגזרת ישירה מהקונספט שהוקנה לאתר בעת אישור הסקיצה, במאמרים קודמים דיברנו על כך שגרפיקאים ומתכנתים הם אינם אנשי שיווק ואינם תחליף לכך, מצוינים ככל שיהיו, יש להשתמש באנשי מקצוע עם ניסיון בתחום. יש לקחת בחשבון את המתחרים, סוג השיווק באם יהיה שיווק שלילי למתחרים או חיובי , שיווק אגרסיבי עם תקציבי ענת בפרסום, או כניסה לבלוגים ופורומים ופרסום החברה באופן מתון, יש להבין כי שיווק באינטרנט זהו למעשה חלק מתקדם יותר של קידום האתרים באינטרנט, שיווק וקידום הינם אותו דבר, קידום זה קישור המוביל מאתר אחד למשנו, השיווק זה המלל שמצורף לקישור הזה.

גם כאשר אנו רוצים לקדם את עצמנו במנועי חיפוש בתשלום , לא מספיק לשלם וליצור קישור אשר יוביל לדף הבית שלנו. יש לקחת בחשבון שעלינו למשוך את הגולשים המתאימים, ולא סתם למשוך אחרת אנו עלולים לפספס פלח שוק ולגרום לפלח שוק אחר להיכנס לאתר שלנו ולא לעשות כלום.

ניתן בנוסף לאתר עצמו לבנות דף נחיתה אשר מסביר את מה שאנו רוצים להעביר מבחינת המסר הכללי מבלי לסבך את הגולשים בתכני האתר. דפי נחיתה המכונים גם מיניסייטס הם דפים אשר בדרך כלל מצורף אליהם פרטי יצירת קשר, קישור לאתר הבית, או טופס פשוט.

ישנן צורות שיווק שונות ומגוונות כגון שיווק ויראלי אשר נותן במה לרשתות החברתיות ושיווק רשתי אשר רבים טוענים כי חלק הפסידו כסף רב מכך וחלק טענו כי הרוויחו את ממונם. אין באמת לדעת מה קורה בתחום זה. אך לדעת רבים כדאי להתרחק מהלא נודע וממאי וודאות.

רבים טוענים בעולם השיווק כי העטיפה היא קובעת את טיב המוצר ולא המוצר עצמו, טענה זו היא לא נכונה בעליל כאשר מדובר ברשת האינטרנט איפה שהתוכן ואיכותו קובעת ונקבעת על ידי אחרים, כך גם מבחינת השיווק, השיווק הכי טוב הוא המידע הכי איכותי, אמין, נכון , ומעבר לכל חיוני לגולשים ולמשתמשים אשר חפצים בסופו של יום להשתמש במוצר שיצרנו.