קידום למנועי חיפוש

לאחר הרבה מאוד שנים, רוב חברות ועסקים בישראל אשר נמצאים בענף בניית אתרים ובאינטרנט מבינים את שם המשחק כיום אשר הוא קידום האתר במנועי חיפוש, אתר אשר קיים בנוי ומלא מידע אכן יכול למלא את מבוקשו של המשתמש הפשוט ושל הגולשים באתר אך האם הוא אכן יכול למלא את ייעודו השיווקי ולהיות בראש תוצאות החיפוש ולמעשה לקבל את צומת הלב של מירב הגולשים הבאים מחיפוש במנועי חיפוש ובראשם גוגל.

על אחת כמה וכמה אנו כחברת אינטרנט קיימים על מנת לקדם אתר ולמלא יעדים אלו, יעדי הקידום של האתר כיום הוא כאוויר לנשימה, אתר לא יצליח ללא יישום כל פרמטרי הקידום הקיימים כיום, וככל שהענף יותר מצליח, כך יותר חברות יתחרו במילות החיפוש של ענף זה, ככל שיש יותר חברות, כך התחרות גוברת ויותר קשה. אנו שמים דגש על כך בבניית האתר כבר בשלבים הראשונים, החל מבניית השלד והתכנון הראשוני, בהמשך האפיון המתקדם וכמובן שגם לאחר שלב הבנייה עצמו.

אז כיצד בונים זאת? למעשה אין חוקים קבועים לכך ענף וענף, תמיד יש לקחת כל ענף באופן פרטני ולמצוא את המתחרים, להבין את השוק שעליו אנו מתחרים הן במציאת המילות חיפוש המתאימות והן בדרכים להשגת יעדים אלו.

בתחילת בניית האתר אנו נגדיר זאת כבניית השלד של האתר, יש לקיים את חוקי הוולידציה של הדפדפנים שהם תאימות דפדפנים מלאה, ישנה חשיבות רבה ביעד זה מאחר ובאתר שכל הדפדפנים בעבר בהווה ובעתיד יראו את האתרים התקינים , כך אנו נוכל להבטיח לעצמנו שכל הדפדפנים יראו את האתרים ללא בעיות מיוחדות. תאימות באה לידי חשבון גם בקוד צד לקוח, הן בהפרדת CSS – תגיות עיצוב בשפת HTML וחשוב מכל, הגדרת תגיות מטא ייחודיות לכל דף ודף, גוגל אוהב תכנים, ויתרנה מזאת הוא אוהב תכנים איכותיים, ללא שכפול מידע ושכפול כותרות.

בבניית אתרים אנו נשים דגש על מעברים בין הדפים אשר יוכלו להיראות בצורה ידידותית על ידי מנועי חיפוש, אשר תיעשה בצורה כזו שיהיה ניתן לקטלג את הדפים (GET). על הדפים תהיות מסודרים ומאורגנים בצורה הגיונית ומקושרים ביניהם על בסיס הגיוני בלבד. ללא כל סוגי של אילוץ או יותר מדי קישורים חיצוניים או פנימיים. אנו יכולים לתת מגוון שלם של הערות אך המשותף ביניהם הוא שאם אנו מרצה לבנות אתר אמיתי ייעודי עם תוכן אמיתי וייחודי, אז אנו לא מצטרך להשתמש בחוקים מיוחדים אלא פשוט לגשת לעבודה ולמלא את האתר במידע.

נושא נוסף אשר צריך לשים דגש עליו הוא שכאשר אנו צריכים לבנות אתר, באופן מיידי יש לשים אותו על שם מתחם על מנת שמנועי חיפוש יתחילו להכיר את האתר, ובסופו של שלב הבנייה נוכל לעבור על השלב הנקרא "ארגז החול" שזה שלב שבוא האתר ממוקם במקומות הראשונים ולאחר מספר ימים הוא מתחיל לרדת עד שהוא נעלם לגמרי. ושם למעשה מתחיל שלב הקידום שהוא השלב הדורש סבלנות רבה. ככל שהתחרות יותר קשה כך יותר קשה להתברג במקומות הראשונים, למרות שהמילה קשה אינו שגורה בלקסיקון שלנו, לוקח הרבה יותר זמן להתברג במקומות אלו.