שדרוג לאתר ופיתוח

לא אחת אנו רואים בעלי עסקים אשר מגיעים עם אתר אשר לא מצליח להמריא ולא מצליח למעשה לתת את התפוקה אשר קביעת היעדים הגדירה. בהנחה שבעל העסק או האדם הפרטי הקים אתר וכמובן שידע להגדיר לעצמו יעדים ומטרות, רק אז ניתן לדעת אם יש בעיה או לא, במידה וזה לא קיים אנו לא יכולים לדעת ולכמת את הבעיה כפי שהיא מוגדרת כאתר אינטרנט שאינו מספק את הסחורה.

לאחר השלב שבוא אנו למדים שיש בעיה באתר אנו עוברים לשלב הבא וכאשר נדרשים למצוא את הבעיה באתר יש ללכת לפי מספר שלבים, השלב הראשון הוא השלב הטכני, ייתכן ובניית האתר אינה מספקת , ויתכן כי מסיבות שונות האתר אינו עובד כמצופה, ישנן אין ספור בעיות , כגון, טעויות שרת, טעויות שרת יכולות למנוע מהשרת ומהאתר להציג את המידע כפי שהוא תוכן, לא תמיד רואים את הבעיה מאחר וניתן למנוע מהאתרים להראות שיש בעיה כלשהיא ופשוט "להמשיך" הלאה ולרוץ. בעיה נוספת ומוכרת היא בעיית עומסים, בעומסים כבדים אשר האתר נתון הוא יכול לקרוס, לא אחת אנו שומעים על בעלי אתרים אשר הכניסו את מיטב כספם בפרסום באינטרנט וכתוצאה מכך הרבה מאוד גולשים נכנסים בשצף קצף לאתר ומתחילים לגלוש , אלא מה, שדווקא בגלל שיש הרבה אנשים באותו זמן, האתר יכול לקרוס, וזה יכול להיגרם מבעיה של תכנות לקוי, אי התחשבות פונקציונאלית במשאבי השרת, קריאה יתר על המידה באופן מוגזם לשרתי מסד הנתונים וכדומה, בעיה מסוג כזה היא בין הבעיות הכי קשות לאיתור, אך הכי קלות לפתרון כאשר פונים לחברת בניית אתרים מנוסה בתחום.

בעיות נוספות הקיימות בשוק הם ממש לא ידידותי למשתמש, רבות נאמר על נושא זה מאחר ואין פה נכון או לא נכון, כאשר בונים אתר יש להשתמש בכמה שיותר דעות לגבי אופי האתר והקלות גלישה בו, חברות מבוססות משתמשות במחלקות QA אשר תפקידן הוא לאתר בעיות ולהסתכל ברמת ממשק משתמש, האם פשוט לבצע את הפעולה שהאתר נבנה על מנת לקיים אותה. במידה ויש בעיה ניתן להסיק כי יש לשפר את התחום הזה באתר הבעייתי.

בשלב השני לאחר שנבדק התחום הטכני והממשק משתמש, נדרשים הבודקים להיכנס בעובי הקורה בנושא השיווקי, ייתכן והמיתוג והאפיון של השוק או המתחרים אינו היה נכון, ייתכן כי הקידום אינו מספק ויתכן כי הזמן שנקבע לפריצה בשוק הוא שגוי,ניתן לבצע ניסיונות רבים בתחום זה על מנת לבדוק האם השיווק והמיתוג בעייתיים.

לסיכום, אנו רואים כי אתרים קיימים יכולים לשדרג את עצמם בהרבה בחינות ומצבים, לא תמיד ניתן לדעת האם הבעיה באתר שככזה היא בעיה טכנית או שיווקית אך ניתן לקבוע בוודאות כי יש בדיקות המובילות למסקנות אלו. ניתן לבדוק ולהגיע למסקנה שהאתר לא מספק את הסחורה בשל בעיה ספציפית. משך הבדיקות בהיבט הטכני הוא יחסית קצר, ומשך זמן הבדיקות בהיבט השיווקי הוא עתיר זמן ויש להיות סבלנים.

בסופו של דבר אין צורך לזרוק אתר לפח וליצור חדש, תמיד ניתן לשפר בעשרות אחוזים הן אתר כושל והם אתר מצליח.